0:00 / 0:00

Over ons Contact

Flexitariërs eten één of meerdere dagen per week bewust geen vlees of vis. Ze doen dit doorgaans om uiteenlopende redenen. Zo willen sommigen wat meer duurzame ingrediënten gebruiken of meer aandacht schenken aan het milieu, terwijl anderen vooral goedkoper en gezonder willen koken.

Flexitarisme is in opkomst omdat veel mensen weliswaar minder vlees willen eten, maar het moeilijk vinden om vlees en vis volledig te laten staan. Heel wat mensen vinden het bijvoorbeeld geen probleem om voor zichzelf uitsluitend vegetarisch te koken, maar vinden het evengoed sociaal wenselijk om een aangeboden maaltijd met vlees of vis niet af te slaan.

Veelzijdige recepten openen mogelijkheden

Als flexitariër is het echt niet zo moeilijk om je gerechten aan te passen. Je kunt immers vlees of vis toevoegen wanneer dat nodig is, maar steevast beginnen met volledig vegetarische recepten als basis. Die recepten zijn zo ontwikkeld dat ze zowel op zichzelf gegeten kunnen worden als met vlees of vis erbij. Meteen heel handig: je kunt bijvoorbeeld een vegetarisch gerecht klaarmaken op dinsdagavond, en wat overblijft kun je de dag nadien als lunch serveren met een stukje kip erbij.

Om voldoende voedingstoffen – eiwitten bijvoorbeeld - binnen te hebben, kan je vlees of vis gemakkelijk vervangen door peulvruchten, noten, zaden …. Die smaken heerlijk en voegen meteen wat textuur toe aan je maaltijd. Kortom: groenten spelen in deze categorie de hoofdrol, maar kunnen zonder probleem aangevuld worden met vlees of vis.






Andere foodconcepten


Privacy policy Algemene voorwaarden
copyright ® Bistrology

Aanmelden

Meld je aan met jouw Bistrology accountgegevens.

Wachtwoord vergeten?

Bistrology gebruikt cookies om onze websites en apps beter te laten werken en jouw surfervaring te optimaliseren. Meer info vind je in onze privacy policy. Door verder te surfen aanvaard je dat wij cookies gebruiken.

X