0:00 / 0:00

Over ons Contact
Trends - Bistrology, Foodexpert - 12 september 2018
De KdG Hogeschool beantwoordt aan de vraag van haar studenten door de foodcourt te shiften van functionaliteit naar kwaliteit. Maar hoe behoud je dan de kwantiteit?

De student?
Foodie van de toekomst op zoek naar kwaliteit.

KdG Eetbar

Pop-upbars, pop-uprestaurants, foodmarkets en foodtrucks zijn vandaag niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Elk weekend kan je ergens op een foodfest wel lekker gaan eten. Je vindt er kraakverse producten, vaak recht van het veld naar het bord, met liefde en passie bereid, en bovendien betaalbaar. Dat is ook waar de Eetbar van de Karel De Grote Hogeschool naar streeft: een verse hap, elke dag van de week, binnen een ruim en wisselend aanbod.

Inspelen op elke vraag

Eetbar heeft vier verschillende foodcorners én vier verschillende uitbaters, elk met hun eigen identiteit. Daarnaast is er plaats voor een koffiebar waar een barista een aantal lekkere blends schenkt, aangevuld met verse to-go producten, gerechten en sapjes.

Drie van deze foodcorners wisselen van concept doorheen het jaar. Zo kan de hogeschool inspelen op de bezettingsgraad, naargelang het academiejaar vordert.

“We willen meewerken aan het ontwikkelen van nieuwe en creatieve foodconcepten.”

FLOSS-principe

De KdG Hogeschool wilt maatschappelijke waarden weerspiegeld zien in de uitbating van de nieuwe foodcourt en past daarom het FLOSS-principe toe: Fresh, Local, Organic, Seasonal en Sustainable.

  • Fresh: dagvers, zo min mogelijk bewerkt en ambachtelijk.
  • Local: lokaal geproduceerde producten, in lijn met de weet-wat-je-eet-gedachte.
  • Organic: zoveel mogelijk bio en een gezonde en duurzame manier van telen.
  • Seasonal: seizoensgebonden producten.
  • Sustainable: duurzaamheid, zowel wat middelen als concepten betreft.


De Eetbar biedt een platform aan ervaren ondernemers, jong van geest, die achteraf kunnen doorgroeien. Er wordt belang gehecht aan kleinschalige projecten, met een open relatie tussen ondernemer en student.

Interesse?

De Eetbar is steeds op zoek naar eigentijdse en lokale ondernemers met ervaring, on-trend of (jonge) entrepreneurs met leuke foodcourt-concepten, foodcourt-adepten, chefs en bio-boeren.

Meer info over het indienen van jouw foodconcept via eetbar@kdg.be.


Photocredits: Lot Van Riel; Hannes Verstraete

Lees ook deze verhalen

Privacy policy Algemene voorwaarden
copyright ® Bistrology

Aanmelden

Meld je aan met jouw Bistrology accountgegevens.

Wachtwoord vergeten?

Bistrology gebruikt cookies om onze websites en apps beter te laten werken en jouw surfervaring te optimaliseren. Meer info vind je in onze privacy policy. Door verder te surfen aanvaard je dat wij cookies gebruiken.

X