0:00 / 0:00

Over ons Contact
Trends - Bistrology, Foodexpert - 13 maart 2018
Uit onderzoek bij de professionele panelleden van de Foodservice Community
is gebleken dat meer dan 80% van de mannelijke klanten in horeca enkel een hoofdgerecht bestelt. Dat zijn veel mensen die jouw voorgerechtenmenu niet
bekijken. Te veel. Tijd om daar verandering in te brengen en je gemiddelde ticket
op te krikken. Zet gerechtjes op je kaart die je klanten kunnen delen als appetizer. Plezierig; want jij verkoopt meer.

Gedeelde plezier is dubbel plezier!

Onderzoek uitgevoerd door Foodservice Alliance toont aan dat de bestedingen per bezoek
aan het foodservicekanaal daalden in 2016-2017. Mensen geven dus gemiddeld minder uit
per restaurantbezoek. Maar proportioneel steeg het totaal aantal bezoeken in dit segment
sneller. Mensen gaan met andere woorden vaker uit eten of drinken. Slotsom: ze geven meer
geld uit aan horeca.

Er heerst dus een algemene stijging van de totale besteding door een gemiddelde consument
aan het foodservicekanaal
. Goed nieuws voor horecaondernemers, dus. Maar beeld je in dat je alsnog de besteding per restaurantbezoek positief kan beïnvloeden en aan upselling kan doen.
Zo maak je de verdienste nóg groter.

“It’s time to share!”

De tijd dat klanten resoluut kozen voor een traditioneel driegangenmenu is zo passé. Vandaag
is het kiezen voor the single dish meal, of twijfelen tussen voor- en nagerecht. Maar waarom dergelijke hartverscheurende keuzes moeten maken als er sharing bestaat? Voor-, hoofd- of nagerechtjes delen onder de gasten aan tafel, in de vorm van één grote schotel of verschillende kleine bordjes in het midden van de tafel. Dat is pas gezellig én goed voor de inkomsten van
je zaak.

Want met het afnemen van bestellingen voor een voorgerecht, komt aan het einde van de dag
ook het negatieve effect op het ticketbedrag. Echter, dit is gemakkelijk te omzeilen ... Dankzij gerechtjes om te delen geef je jouw gasten het gevoel dat ze toch geen volledige maaltijd op hebben, maar zorg jij wel voor dat extraatje op het kassaticket. Kortom, behalve gezelligheid
creëert sharing ook commerciële opportuniteiten.

Ontdek hier meer over gerechtjes van Bistrology om te delen.

Lees ook deze verhalen

Privacy policy Algemene voorwaarden
copyright ® Bistrology

Aanmelden

Meld je aan met jouw Bistrology accountgegevens.

Wachtwoord vergeten?

Bistrology gebruikt cookies om onze websites en apps beter te laten werken en jouw surfervaring te optimaliseren. Meer info vind je in onze privacy policy. Door verder te surfen aanvaard je dat wij cookies gebruiken.

X