0:00 / 0:00

Over ons Contact
Trends - Bistrology, Foodexpert - 2 augustus 2018
We leven in het digitale tijdperk, en daar is geen ontsnappen aan. Misschien is het daarom dat de horecagast vandaag meer voeling heeft met verhalen. Die nemen hen mee naar een ander tijdperk en helpen hen om heel even de werkelijkheid te ontvluchten.

To tell or not to tell, that is the question

Vertel je eigen verhaal op een unieke manier

De geloofwaardigheid van je verhaal is natuurlijk het belangrijkst. En die zit in de details. Niet alleen het interieur is doorslaggevend. Ook de namen van de gerechten op je menukaart of dat kleine interieuraccent in de toiletten is van de belang. Laat je gasten elke keer iets nieuws ontdekken in je zaak, ook na hun derde bezoek.

Een perfect voorbeeld van zo'n zaak is Mr. Foggs in Mayfair, Londen. In deze Britse bar draait alles rond Phileas Fogg, de wereldreiziger uit Jules Verne's verhaal 'Around the World in Eighty Days', en het Victoriaanse tijdperk waarin hij leefde. Je bestelt er bijvoorbeeld Victoriaans geïnspireerde cocktails op basis van unieke gins uit de hele wereld. Daar geniet je van in zijn woonkamer, die is aangekleed met souvenirs uit talloze landen.

“Laat je gasten elke keer iets nieuw ontdekken in je zaak, ook na hun derde bezoek.”

Maar ook op eigen bodem hebben we sterke horeca-verhalen. Denk bijvoorbeeld aan de Otomat-groep. Otomat is het eerste volwaardige Belgische pizza-restaurant waar pizza’s delen centraal staat. Typisch Belgisch is het 'beer-ish' karakter (met een twintigtal bieren in het aanbod), de pizza ‘with the Duvel inside’ omwille van het gebruik van Duvel-bier-gist voor de pizzadeeg, en de originele toppings. Doordat de vijf Otomat-stichters dit verhaal tot in detail hebben uitgedacht, hebben zij in geen tijd exponentiële groei kunnen realiseren.

Wist je dat ...

... millennials ook belang hechten aan storytelling? Voor hen gaat het eerder om de digitale focus, eerder dan enkel even te ontsnappen. After all: sharing is caring!

Lees ook deze verhalen

Privacy policy Algemene voorwaarden
copyright ® Bistrology

Aanmelden

Meld je aan met jouw Bistrology accountgegevens.

Wachtwoord vergeten?

Bistrology gebruikt cookies om onze websites en apps beter te laten werken en jouw surfervaring te optimaliseren. Meer info vind je in onze privacy policy. Door verder te surfen aanvaard je dat wij cookies gebruiken.

X