0:00 / 0:00

Over ons Contact
Nieuws - Bistrology, Foodexpert - 16 juli 2020
In een wereld boordevol impulsen is het een uitdaging om iemands aandacht vast te houden. Je speelt dus maar beter in op de interesses van je gasten met sterke en dynamische content. Alleen als je hen echt kunt boeien, zullen ze overwegen om je horecazaak een bezoek te brengen. Maar opgelet: je surfende gasten zijn ongeduldig, gulzig en bijzonder hongerig naar informatie.

Jouw klant is koning, maar content is dat ook

Je website is de etalage van je horecazaak. Daarop kan je al veel vertellen. Hou het boeiend en zorg voor een eigen, differentiërend verhaal. Zo is de klant van vandaag op zoek naar bijzondere ervaringen. Zorg dus bijvoorbeeld voor beelden van een creatief interieur of een menukaart met een bijzondere twist. Diezelfde hedendaagse klant is ook avontuurlijk ingesteld. Verras hem daarom eens door bekende klassiekers in een onverwacht jasje te steken. Ook gezondheid en milieu zijn cruciale thema’s geworden. Focus dus eens wat meer op zaken als eigen kweek, lokale ingrediënten of veggie gerechten.

Haal (veel) meer uit Google

Daarnaast moet je ook je content op Google goed beheren en up-to-date houden. Alleen zo zal Google je sterk helpen scoren bij de zoekresultaten. In ons Bistrology-artikel over Google Mijn Bedrijf lees je alles over het belang van actuele informatie rond locatie, tijdstippen en meer. Maar je kan natuurlijk ook je menukaart toevoegen, of allerhande diensten zoals afhaal- en bezorgmaaltijden vermelden. Bovendien kan je ook tijdelijke posts rond bijvoorbeeld evenementen en aanbiedingen toevoegen via Google Mijn Bedrijf.

In de kijker op sociale media

Ook de content die je op je sociale media plaatst, is cruciaal om ‘in the picture’ te blijven als horecazaak. Zorg op dat vlak voor voldoende afwisseling en beperk je niet tot enkele praktische mededelingen. Inspiratie genoeg! Wissel gewoon genoeg af tussen verschillende soorten posts: organiseer bijvoorbeeld eens en leuke winactie, of publiceer enkele getuigenissen van gasten of medewerkers. Ook toffe quotes, sterke foto’s of allerhande teasers doen het altijd goed bij je huidige én toekomstige gasten.

“Timing is everything!”

Posten met de regelmaat van de klok

Hou de bal ook aan het rollen. Al te vaak komen de sociale media van horecazaken tot stilstand. Natuurlijk heb je het druk, maar bedenk dat het onderhouden van je social content geen bijzaak is, maar de levensader van je business. Maak dus vooraf een contentkalender waarin je bepaalt wat er wanneer wordt gepost. Uiteraard zullen onderweg nog onvoorziene berichten de kop opsteken, maar zo ben je al zeker dat je met de regelmaat van de klok iets kunt vertellen – ook wanneer je minder tijd hebt om daarover na te denken.

Timing bepaalt succes

Bovendien geldt ook hier dat timing alles is. Sommige momenten zijn meer geschikt om iets te posten. Studies tonen doorgaans aan dat mensen het meest van 7-9u, 12-13u en 16 – 18u op sociale media zitten. Verder zijn vooral donderdag en vrijdag populaire momenten: je gasten kijken dan waar ze in het weekend willen gaan eten. Leer ook uit je eerdere posts. Bekijk wanneer je posts het meest gelezen worden, en welke content het goed doet bij je doelgroep. Let ook op een gezonde frequentie: post 3 à 5 keer tijdens de werkweek.

Lees ook deze verhalen

Privacy policy Algemene voorwaarden
copyright ® Bistrology

Aanmelden

Meld je aan met jouw Bistrology accountgegevens.

Wachtwoord vergeten?

Bistrology gebruikt cookies om onze websites en apps beter te laten werken en jouw surfervaring te optimaliseren. Meer info vind je in onze privacy policy. Door verder te surfen aanvaard je dat wij cookies gebruiken.

X